Az EA sem kíván kimaradni a felhős játékstreamelésből, a Sony, a Microsoft, továbbá a Google mellett jó ideje dolgozik az ehhez szükséges technológián és infrastruktúrán. A felhős streamelés lényege, hogy a játékok távoli szervereken futnak, a gamerek csak a képüket és a hangjukat kapják meg az interneten keresztül, mintha netes videót néznének. A technika lehetővé teszi a gamerek számára, hogy akár konzol vagy PC nélkül is játszani tudjanak a legújabb big budget játékokkal, hiszen a mobiljukra, a táblagépükre, az okostévéjükre, vagy a tévéokosító kütyüjükre is streamelhetik azokat.
Az EA saját játékstreamelő szolgáltatása jelenleg Project Atlas néven fut, és a kiadó tájékoztatása szerint a következő két hétben ingyen tesztelhető lesz számítógépeken, az érdeklődők itt tudnak jelentkezni a programba. Sajnos csak limitált mennyiségű jelentkező kap majd hozzáférést a szolgáltatáshoz, ők a FIFA 19-cel, a Titanfall 2-vel, Need for Speed Rivals-szel, és az Unravellel játszhatnak majd két héten át szabadon.
Ez nem valamiféle nyilvános béta akar lenni, az EA szerint egy technikai tesztről van szó: a kiadó szakemberei arra kíváncsiak, hogy valós körülmények között hogyan viselkedik a technológia, például mennyire sima a kép és a hang átvitele, mekkora késleltetésre lehet számítani az egyjátékos és többjátékos játékmódokban.
A témánál tartva a multiplayer módokat kipróbálók a normál PC-s játékosokkal közösen játszanak majd, nem csak a streamelős társaikkal szórakozhatnak.
Amennyiben a tesztbe bekerült játékosok már rendelkeznek mentésekkel az elindított játékokban, akkor elérik majd azokat. Ugyanez visszafelé is működik: ha a teszt után úgy döntenének, hogy megveszik vagy kibérlik a megkedvelt játékot az Originen, akkor hozzáférnek majd a streameléses tesztidőszak során mentett haladásukhoz.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!