A Facebookhoz hasonlóan az Instagram is jó ideje extra köröket fut a felhasználók mentális egészségének a javítása érdekében, hiszen mostanra jól dokumentálttá és bizonyítottá vált, hogy többek közt egyes véleményvezérek és a hirdetőik nincsenek jó hatással rájuk, érzelmi nyomás alá helyezik őket.
Az Instagram most úgy döntött, hogy lecsap emiatt egyes influencerekre: mostantól a 18 éven alatti felhasználók nem láthatják a súlycsökkenést ígérő termékeket és a plasztikai beavatkozásokat hirdető reklámjaikat. Emellett törölheti a bejegyzéseiket, amennyiben azok egy bizonyos diéta vagy súlycsökkenést ígérő termék csodás hatásairól áradoznak, miközben valamilyen kereskedelmi ajánlat (például kuponkód) kapcsolódik a poszthoz.
Az utóbbi mindig is sértette az Instagram hirdetői szabályzatát, de erről egyes influencerek és a hirdetőik nem vettek tudomást.
Az új szabályok az Instagram anyacégénél, a Facebooknál is hatályba léptek.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!