Egy hosszas és jelentős csökkenési fázis után sajnos az elmúlt olyan egy évben befagytak a számítógépes szilárdtest-meghajtók árai. Ez határozottan rossz hír a számítógépes játékosoknak, hiszen egyre eszementebb mennyiségű helyet foglalnak a játékok, azonban jelenleg legfeljebb 500 GB körüli kapacitásig mondanánk tömegek számára megfizethetőnek az SSD-ket.
A helyzet illusztrálására két játékot is fel tudunk hozni: az egyébként kellemesen moderált rendszerigényű Red Dead Redemption 2-nek a hivatalos álláspont szerint 150 GB szabad helyre van szüksége, míg a 2019-es Call of Duty: Modern Warfare papíron 175 GB helyet igényel.
Az Activision később tisztázta, hogy az idei Call of Duty alapjáték valójában jóval kevesebb helyet foglal (körülbelüli letöltési méretet nem kaptunk), a jövőbeli DLC-kre is gondolva határozták meg az elborult helyigényt.
Kíváncsian várjuk, hogy a következő konzolgeneráció elérhetővé válásával mekkorára híznak a big budget játékok, a PlayStation 4 – Xbox One éra beköszöntével vált általánossá számítógépeken is a játékonkénti 40-60 GB helyfoglalás.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!