Az elmúlt olyan két évben óriási áttörés történt a videojátékok multiplayer komponenseiben, a Microsoft kezdeményezésére megkezdődött a különböző platformokat használó játékosok összeeresztése. A többjátékos módok korábban elvágták egymástól a különböző platformokon játszókat: a PC-sek csak a PC-sek, az xboxosok csak az xboxosok, a playstationösök pedig csak a playstationösök ellen játszhattak, és így tovább.
A platformtól független multiplayer ötlete azonnal támogatásra talált a számítógépes és mobilos játékplatformokon, míg a Nintendót már erősen győzködni kellett a vonatra való felszállásról. A legnagyobb fejfájást a Sony okozta: a cégnek részben monetizációs félelmek miatt egyáltalán nem tetszett az ötlet, hogy kiengedje a PlayStation ökoszisztémájából a játékosokat, és minden lehetséges időhúzási lehetőséget bevetett, hátha magától meghal a kezdeményezés.
Ezúttal nem volt szerencséje, így végül a játékosok és a média nyomására kénytelen volt beadni a derekát, nem kívánta az ellenállással veszélyeztetni a megítélését.
A legújabb fejlemény az ügyben, hogy végre kilépett a béta fázisból a cég keresztplatformos multit lehetővé tevő szoftveres komponense, így mostantól bármely fejlesztő lehetővé teheti, hogy a játékának PS4-es változatával rendelkezők más platformokon lévőkkel játszanak együtt.
A következő kompatibilis cím az október 25-én megjelenő Call of Duty: Modern Warfare lesz, a PS4-es játékosok a multiját elindítva Xboxon és PC-n játszókkal is szembetalálhatják magukat.
Csak hogy nyilvánvaló legyen a véleménye, a jelentős mérföldkő eléréséről semmilyen közleményt sem adott ki a japán cég, a helyzetet a Sony Interactive Entertainment ügyvezető igazgatója volt kénytelen megerősíteni a Wired kérdésére.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!