Nyolc dolog, amit mindenképp tudnia kell az új Half-Life-ról

Vágólapra másolva!
A Valve a múlt héten végre bejelentette a Half-Life új részét. Igaz, nem úgy, ahogy arra a legtöbben számítottak: nem a Half-Life 3 készül, hanem Alyx alcímmel egy kifejezetten virtuális valóságra kihegyezett anyag. Csalódni azonban nem fogunk, összeszedtük a legfontosabb információkat, amiket mindenképpen érdemes tudni a készülő játékról!
Vágólapra másolva!

1. Ez a Valve eddigi legnagyobb játéka

Greg Coomer, a játék egyik tervezője elárulta, hogy soha nem dolgozott még a stúdiónál egy játékon egyszerre ennyi ember, mint a Half-Life: Alyx esetében. Ráadásul a fejlesztők körülbelül harmada már dolgozott korábbi Half-Life-játékokon, néhányan még az eredeti első részen is, úgyhogy a tapasztalat egészen biztosan megvan.

De ezzel együtt sok új arc is csatlakozott a fejlesztéshez, köztük olyanok, akik a Valve által megvásárolt Campo Santo stúdió munkatársai. Coomer szerint ez nagyon fontos, ők ugyanis másfajta szemlélelet, frissességet hoztak a projektbe.

Ezen kívül kiderült az is, hogy már legalább 4 éve dolgoznak a Half-Life: Alyx fejlesztésén. Kész csoda, hogy egészen sikerült titokban tartani.

hlalyx
hlalyx
hlalyx
hlalyx
hlalyx
hlalyx
hlalyx
hlalyx
hlalyx

2. Nem is Half-Life-ot akartak készíteni

Robin Walker, a játék egyik programozója elárulta, hogy eredetileg nem volt cél egy Half-Life-játék fejlesztése. A dolog úgy indult, hogy elkezdtek kísérletezni a virtuális valósággal, és ehhez építettek egy olyan prototípus játékot, ami történetesen a Half-Life 2 grafikai elemeit használta. Ezen kívül az alapvető mozgáskultúra és irányítás is innen jött.

Az egész egy 15 perces prototípus volt, azonban ahogy kipróbáltatták mindenféle emberrel a játékot, azt vették észre, hogy akár 40.50 perceket is el tudtak szórakozni, és olyan dolgokat csináltak a játék világában, amire még a fejlesztők sem gondoltak. A Valve szerint a játékosok egészen másként viselkedtek a prototípus virtuális valóságában, mint amikor simán tévén vagy monitoron játszottak.

3. Hosszú lesz és tartalmas

A Valve egyértelműen azt ígéri, hogy a Half-Life: Alyx nem csak egy kis VR-os kitérő a sorozat számára, hanem egy igazi, teljes értékű epizód. Megerősítették, hogy minden játékelem jelen lesz, ami a Half-Life gerincét adja: felfedezés, feladványok megoldása, harc és komoly történet is.

És ha már a történet szóba került: az anyag a Half-Life első két része között játszódik, a főszereplő pedig a második epizódban mellékszereplőként megismert Alyx, valamint az ő apukája, Eli. Ketten szervezik meg az ellenállást a Földet igába hajtó idegen Combine nevű faj ellen. A helyszín ezúttal is a City 17 nevű város lesz.

A Valve szerint a saját belsős tesztelőiknek körülbelül annyi időbe kerül végigvinni a játékot, mint a Half-Life 2-t, de néhányaknak még tovább is tart, ugyanis a virtuális valóság arra ösztökél, hogy alaposabban derítsük fel a környezetünket. Tehát legalább 20 órányi szórakozásra biztosan számíthatunk.

Forrás: Valve

4. Először szólal meg a főszereplő

A Half-Life-játékok eddigi főszereplője, Gordon Freeman sosem szólalt meg, mindig csak beszéltek hozzá. Ez azonban a készítők szerint nem lett volna jó megoldás Alyx esetében, és a történetet is jobban, mélyebben ki tudják fejteni, ha a főszereplő válaszol a kérdésekre, részt vesz a beszélgetésekben.

Persze Alyx már a Half-Life 2-ben is beszélt, így azt gondolhatnánk, hogy ismerjük a hangját, de a Valve úgy döntött, hogy lecseréli a színésznőt. Ennek megfelelően Merle Dandridge helyett Ozioma Akaga fogja alakítani a karaktert. A hölgy járatos a videojátékok világában, korábban láthattuk már a Wolfenstein 2-ben és a Mirror's Edge Catalystban is.

A főhős apját, Eli-t eredetileg Robert Guillaume szinkronizálta, azonban a színész 2017-ben elhunyt, így a Valve kénytelen volt újraosztani a szerepet, amit így James Moses Black kapott meg.

5. Vissszatér mindenki kedvenc öltönyös embere

Még szerencse, hiszen nincs Half-Life a misztikus, öltönyös, egyszerűen csak G-Mannek nevezett figura nélkül, aki eddig minden epizódban feltűnt. A hangját továbbra is Mike Shapiro szolgáltatja, mint eddig.

De nem csak ő lesz egyetlen ismerős visszatérő elem. A Valve megerősítette, hogy a Half-Life-játékok ikonikus szörnyetege, az arctámadó "headcrab" sem marad el, a fejlesztők pedig azzal viccelődnek, hogy az egész játékot csak azért csinálták, hogy megnézzék, hogyan reagálnak a játékosok, amikor a virtuális valóságban az arcukba ugrik a lény.

Az arctámadót egyébként le tudjuk majd szedni az arcunkról, és hozzávágni az ellenséges katonákhoz, amit biztosan kedves geszusként értékelnek majd.

Forrás: Valve

6. Dolgozott rajta az eredeti részek írója is... nagyjából

Marc Laidlaw igazi iparági legenda, aki 18 évet töltött el a Valve-nál, és többek között az eddigi Half-Life-ok történetéért is ő volt a felelős. Végül 2016-ban ugyan elhagyta a stúdiót, de a fejlesztés során rendelkezésre állt, ha az új csapatnak bármilyen kérdése akadt, vagy ki szerették volna kérni a véleményét.

Ezzel együtt a készítők egyértelművé tették, hogy a történetírás sosem egyemberes munka, hanem egy széleskörű együttműködés az írói csapat, az animátorok, a színészek és a pályatervezők között.

A Valve vezetője, Gabe Newell pedig kifejezetten izgatott a Half-Life: Alyx miatt: mint elmondta, az utóbbi időben leginkább különböző technológiai fejlesztésekkel voltak elfoglalva, de a szívük mélyén azért mégiscsak játékfejlesztők, akik mindig elő szeretnének állni valami újdonsággal. Elmondása szerint a virtuális valóság újra energiával töltötte el az egész céget.

7. Bármilyen PC-s VR-os headsettel működni fog

Habár a játékot alapvetően a Valve saját Index VR headsetjére és irányítóira optimalizálják, de ettől még működni fog a HTC Vive, az Oculus Rift, az Oculus Quest és a Windows Mixed Reality rendszerekkel is.

Ezen kívül a játékmenetet úgy alakítják ki, hogy támogatni fogja az egész szobára kiterjedő mozgást, de az álló és ülő helyzeti játékot is. Az anyag egyébként a Source 2 motorra épül, és alapból mellékelik majd az eszközöket, melyek segítségével a rajongók újabb tartalmakat készíthetnek.

Annak viszont nincs szerencséje, aki abban reménykedik, hogy egyszer majd megjelenik a Half-Life: Alyxból egy hagyományos, VR-nélküli verzió, a fejlesztők ugyanis az alapoktól erre építették fel az egészet.

Forrás: Valve

8. Jövő márciusban jön, és ilyen gép kell hozzá

A Valve megerősítette, hogy a Half-Life: Alyx jövő márciusban fog megjelenni, teljes árú játékként, de a Index VR vásárlói ingyenes megkapják majd. A minimum gépigénye pedig a következő:

Operációs rendszer: Windows 10
Processzor: Intel Core i5-7500 / AMD Ryzen 5 1600
Memória: 12 GB RAM
Grafikus kártya: Nvidia Geforce GTX 1060 / AMD Radeon RX 580 - 6GB VRAM

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!