Mostanra jó eséllyel senki számára sem titok, hogy a reklámcégek és a közösségi hálózatok mindenkit követni és profilozni próbálnak az interneten, ezzel relevánsabbá téve a számukra megjelenített reklámokat. Régebben a böngészőkbe lementett adatcsomagokon (sütiken) keresztül próbálták egyedi azonosítókkal ellátni a netezőket, ám az elmúlt években a böngészők készítői elkezdtek fellépni a praktika ellen.
Emiatt a netezőket követni próbáló cégek új megoldásra álltak át, a meglátogatott webhelyekbe beágyazott kódjaik az egyedi ismertetőjegyeik alapján ujjlenyomatozni próbálják a felhasználók számítógépeit és mobileszközeit.
Ehhez többféle módszert is segítségül hívhatnak, a legnagyobb pontosság érdekében általában több lehetőséget kombinálnak.
Az elképzelés meglepően jól működik, éppen ezért is a Mozilla már 2015-ben beépített ellene egy védelmet a Firefoxba, ám alapértelmezetten ez jelenleg nem aktív. Hamarosan viszont az lesz, a várhatóan 2020. január 7-én érkező Firefox 72-től gyárilag bekapcsolja a Mozilla, ezzel kibabrálva a netezők szokásai iránt titokban leselkedő cégekkel.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!