Népszerű a youtuberek körében a keresztpromóció, ennek keretében a hasonló érdeklődésű nézőknek videókat készítők nem csak megemlítik az általuk érdekesnek tartott csatornákat, de valamilyen módon akár közös videókat is készítenek a házigazdáikkal. Az ilyen esetekben a videósok be szokták tenni a videóik leírásába a vendégeik csatornáinak a linkjeit, ám ez nem túlságosan elegáns és hatékony megoldás.
A probléma megoldása érdekében a YouTube most egy új funkció A/B-tesztelésébe fogott: automatikusan detektálná a videókban megjelent youtubereket, és az éppen megtekintett mozgókép alatti videoajánló doboz tetejébe betenné a csatornáik linkjeit, vagy épp videókat ajánlana tőlük.
Ez a megoldás mindenki számára jó lenne: a youtuberek hatékonyabban tudnák növelni a követőik táborát és a nézettségüket (ezáltal pedig a bevételüket), a közönségük könnyebben találhatna további érdekes tartalmakat, mindezek következtében pedig maga a YouTube is több pénzt kereshetne.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!