A Quibi alapításáért az a Jeffrey Katzenberger felelős, aki már több mint 40 éve számít igazán fontos embernek Hollywoodban, és nemcsak a pénze, de a tapasztalata és a kapcsolati hálója is megvan ahhoz, hogy magabiztos legyen az új ötletében: többek között ő volt a Walt Disney Studios vezetője és a DreamWorks alapítója. Míg Katzenberger az új cég "hollywoodi" oldaláért felel, addig a technológiai vállalkozás futtatásához szükséges tapasztalatot az ügyvezető, Meg Whitman szállítja, aki korábban például a HP és az eBay vezérigazgatójaként is dolgozott.
Márpedig az új okostelefonos alkalmazás, a filmeket streamelő Quibi célja, hogy ötvözze a hollywoodi minőséget egy egészen újfajta technológiával.
Az alapító Katzenberger ragaszkodik hozzá, hogy míg az összes többi nagy streaming szolgáltató (például a Netflix) leginkább a televízió előtt töltött időnkért harcol, addig ők kifejezetten a telefonokra mennek rá, ezért is nem tekinti konkurenciának a többieket, még az idén érkező olyan óriásokat sem, mint az HBO Max.
Az április 6-i indulásakor a Quibi kétféle konstrukcióban válik elérhetővé: havi 5 dollárért el kell majd viselnünk néhány reklámot, 8 dollárért viszont megszabadulunk ettől. Ezért cserébe pedig rövid, akár utazás közben is megnézhető filmeket, sorozatokat, vagy ezek darabjait kapjuk meg, jellemzően darabonként kevesebb mint 10 perces játékidővel - innen ered egyébként a szolgáltatás neve is: "quick bites" vagyis nagyjából "apró falatok".
A Quibi lényege, hogy a rá érkező filmeket, sorozatokat, videós tartalmakat nézhetjük majd a telefonunk vízszintes és függőleges helyzetbe állításával is. Ezt a technológiát a vállalat Turnstyle-nak nevezi, és a lényege,
hogy egyszerre két videófolyamot közvetít a felhasználó készülékére, mindkét orientációhoz egyet, így a kettő között a váltás azonnal végbemegy.
Az éppen nem nézett folyamot a rendszer csökkentett minőségben streameli, és csak abban a pillanatban vált át teljes minőségre, ahogy fordítottunk egyet a telefonon, így az ígéretek szerint összességében mindössze 20%-kal fogyaszt több sávszélességet, mintha egy hagyományos filmet streamelnénk.
Ehhez persze a filmet úgy kell felvenni, és végső soron kétszer megvágni, hogy az élvezhető legyen fektetett és állított állapotban is. Szinte teljesen biztos, hogy a Quibire felkerülő tartalmak egy része meg is áll majd ennél, és egyszerűen kapunk egy anyagot, ami mindkét orientációban élvezhető. Azonban ennél jóval tovább léphetnek a készítők, és igazán kihasználhatják az ebben rejlő lehetőségeket.
Bejelentették, hogy a Ready Player One főszereplőjével, Tye Sheridannel a Quibire készülő sorozat, a Wireless forgatásához például egy különleges felszerelést használtak, ami egyszerre képes rögzíteni egy telefon első és hátsó kamerájának képét, valamint a telefon képernyőjét. A sorozat lényege pedig az lesz, hogy a néző úgy érezze, mintha a főszereplő telefonját tartaná a kezében:
ha például a történetben a főszereplő használni kezd egy telefonos alkalmazást, akkor függőlegesbe állítva a saját készülékünket, láthatjuk majd, amit éppen csinál.
Hogy végül mennyire fog bejönni a nézőknek, hogy folyamatosan forgassák a telefonjukat, az már a jövő zenéje, mindenesetre Katzenberger nagyon bízik abban, hogy ezzel tényleg meg tudják különböztetni magukat a konkurenciától, és a filmes történetmesélést is egy új szintre emelhetik.
A Quibire alapvetően három típusú tartalom érkezik majd: a legnagyobb költségvetésű, sztárokat is felvonultató "lighthouse", ennél lejjebb a középkategóriában a "quick bites", végül pedig a "daily essentials". Az utóbbi egyébként rendszeresen érkező, kisebb hírműsorokat, érdekességeket takar, melyek Katzenberger szerint azért lesznek különösen fontosak, mert ezekkel tudják rászoktatni a felhasználókat a szolgáltatásra.
A legfelső kategóriába tartozó "lighthouse" produkciók lehetnek akár teljes filmek vagy sorozatok is,
csak éppen számos apró darabra felszeletelve, ahol az újabb szeletek hetente érkeznek.
A Quibi igyekszik egyértelművé tenni, hogy ezen a pályán tényleg a legnagyobbak között igyekszik játszani: olyan sorozatokkal és filmekkel készülnek, melyek epizódjai körülbelül 7,5-8 millió dollárba kerülhetnek, ez pedig a Trónok harca korai epizódjainak a költségvetésével vetekszik.
Az is biztos, hogy sztárokból és nagy alkotókból sem lesz hiány. Már olyan nevek szerződtek le a Quibivel, mint Steven Spielberg, a Russo-testvérek (Bosszúállók), Idris Elba, Zac Efron, Kristen Bell, Kendall Jenner, vagy éppen 50 Cent.
Az pedig, hogy végül vevő lesz-e minderre közönség, valószínűleg hamar ki fog kiderülni.