Nagy csendben világszerte nyilvános béta fázisba lépett az Xbox One játékkonzol legújabb kényelmi funkciója, amely segítségével a játékosok az interneten keresztül továbbíthatják az androidos eszközeikre az otthon lévő konzoljuk képét és hangját, azaz például lyukasórán az iskolában, vagy akár buszon utazva is szórakozhatnak a játékaikkal.
A hálózati átjátszás funkció wifin és mobilneten keresztül is működik, de persze az utóbbit használva pillanatok alatt elfogyhat a havi adatkeret. A Microsoft szerint legalább 4,75 Mbps sávszélességre van szükség, ilyen tempó esetén egy picit érthetőbben másodpercenként minimum 0,6 megabájt forgalmat generál a streamelés.
Ez azt jelenti, hogy 1 GB mobilnetet olyan 27 percnyi játékkal el lehet vele füstölni, már ha nem megy jóval feljebb a ténylegesen használt sávszélesség.
A Microsoft szerint valójában a 9 Mbps (1,13 MB/s) az ideális.
A konzolos játékstreamelési szolgáltatás használatához legalább Android 6.0 rendszerű, Bluetooth 4.0-t támogató mobilra vagy tabletre van szükség, továbbá hozzá kell párosítani a mobileszközhöz egy Bluetooth-os Xbox One gamepadet is.
Az érintőkijelzős irányítás nem támogatott.
A szolgáltatás egyelőre nyilvános bétatesztelés alatt áll, így a használatához be kell léptetni a játékkonzolt az Xbox One Update Preview programba, azaz béta kiadású rendszerszoftverre kell átállítani. Ezután a mobilra vagy táblagépre installálni kell a Play Áruházból az Xbox Game Streaming (Preview) alkalmazást, és be kell jelentkezni az Xboxon is használt felhasználói fiókba.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!