Történetünk 2002-ben kezdődik, amikor is a világ egyik legjobb játékfejlesztő csapata, a Blizzard kiadta a Warcraft 3: Reign of Chaos nevű stratégiai játékot. Természetesen ez nem volt hatalmas újdonság a stúdió részéről, hiszen előtte már kiadtak két részt a Warcraftból, közben pedig a Starcrafttal örökre beírták magukat a valós idejű stratégiai játékok történelmébe. A Blizzard igazi nagyágyú tehát a műfajban, ráadásul a Warcraft-világára építkezve, tulajdonképpen a Warcraft 3 történetét folytatva alkották meg minden idők legsikeresebb online szerepjátékát, a World of Warcraftot.
Azóta azonban nagyot fordult a világ, és a valós idejű stratégiák műfaja már közel sem olyan népszerű vagy vonzó, mint annak idején. Mondhatni, hogy a Blizzard fél lábbal még a múltban van, fél lábbal pedig nagyon is a jelenben, de az biztos, hogy az egykor körülrajongott csapat nagyon keresi a helyét. Az Overwatch nevű online lövöldözős játékuk egyértelműen jó időben érkezett, és remekül is sikerült, ezenkívül azonban az utóbbi időben láthatóan szenvednek: másik nagy sorozatuk, a Diablo harmadik része is egy olyan műfajt képvisel, amiért közel sem rajonganak már annyian, mint annak idején, a World of Warcraft évről évre rosszabbul teljesít,
így nem csoda, hogy a stratégiák területén már nem is próbálkozik a Blizzard valami teljesen újjal, hanem inkább a felújítások irányába fordult.
A dolog az első Starcraft felújított változatával indult, nem véletlenül: az eredetileg 1998-ban megjelent játék még most annyira népszerű, főleg Kínában és Koreában, hogy a Blizzard jogosan számíthatott a rajongótábor lelkesedésére. El is mentek hát a Távol-Keletre, és megkérdezték, hogy mit szeretnének, a nép pedig azt mondta, hogy szebb grafikát, modern online lehetőségeket, de egyébként hozzá ne merjenek nyúlni a játékmenethez, mert az úgy tökéletes, ahogy van. A Blizzard pedig hallgatott a népre, és megadta nekik pontosan ezt, és mindenki boldog volt.
Aztán 2018-ban bejelentették, hogy ha már a Starcraft felújítása ilyen jól sült el, akkor ugyanezt megcsinálják a Warcraft 3-mal. A fejlesztők itt is megkérdezték a közönséget, ezúttal már több hangsúlyt fektetve Európára is, hogy mégis mi legyen? A közönség pedig állítólag azt mondta, hogy a Warcraft 3-ból többet is ki lehet hozni, úgyhogy a Blizzard ezúttal alaposabb átalakításokban gondolkodott.
Beígérték, hogy:
Na, most ebből a megjelenés után az lett, hogy:
Ez utóbbihoz elég megnézni az alábbi videót, amit még a bejelentéskor prezentáltak a közönségnek, és hogy végül mi maradt belőle:
A Blizzard azzal magyarázza a dolgot, hogy végül mégsem akartak túlságosan eltávolodni az eredeti változattól, így inkább nem alakították át teljesen az átvezetőket. Ehhez hasonlóan a történetbe sem nyúltak bele, pedig eredetileg még arról is volt szó, hogy bizonyos karakterek szinkronját lecserélik az újabb, World of Warcraftban hallott színészekre, azonban állítólag mindez a rajongók ellenállását váltotta ki, úgyhogy elálltak tőle. Ezek szerint mégsem azt gondolta a közönség, amit eredetileg mondott.
De talán a leginkább pofátlan dolog a felhasználói feltételek módosítása volt. A Warcraft 3-hoz, és így a felújított változathoz is jár egy nagyon profi pályaszerkesztő, aminek segítségével a hozzáértők akár egy külön játékot is csinálhatnak a játékon belül. Nem kell messzire menni: napjaink egyik legnépszerűbb online eSport játéka, a Dota 2 eredetileg a Warcraft 3 egy saját készítésű pályájaként indult Defense of the Ancients, vagyis DotA néven.
A Blizzard azonban a felújított változat kiadásával úgy módosította a feltételeket, hogy minden, a pályaszerkesztőben készített tartalom jogtulajdona a céget illeti meg, nem a készítőjét.
Vélhetően igyekeztek elejét venni annak, hogy ha megszületik egy új potenciális nagyágyú, akkor arra, vagy annak az ötletére ne csaphasson le más, mint ahogy tette ezt a Valve a DotA esetében.
A Blizzard megígérte, hogy igyekszik pótolni vagy javítani a Warcraft 3 felújított változatában felmerült és jelzett problémákat, és már ki is adtak egy frissítést, ez azonban egyelőre kevés. Főleg annak tükrében, ahogy az egész helyzetet kezelte a vállalat, az első felháborodás után ugyanis válaszok helyett inkább elkezdték törölni a negatív hozzászólásokat a hivatalos fórumokon, és nem voltak hajlandóak visszateríteni a vételárat azok számára, akik ezt kérték. Később aztán a teljes össznépi haragot és brutális sajtóvisszhangot látva kicsit puhított a Blizzard,
és már arról lehetett hallani, hogy szépen-csendben mindenkinek visszaadják a pénzét, aki ezt kérvényezi, függetlenül attól, hogy mikor vette meg a játékot és mennyi időt töltött el vele.
Az egykor a világ egyik legjobbjának tartott stúdió láthatóan egyre rosszabb helyzetben van. Az utóbbi két évben számos kulcsfigura távozott a cégtől, mint az alapító Mike Morhaime, a kreatív igazgató Chris Metzen, Amrita Ahuja pénzügyi igazgató, ezenkívül több száz alkalmazottat bocsátottak el, és visszavágtak projekteket.
Emellé pedig olyan dolgokkal hergelték a keményvonalas rajongókat, mint hogy a rendkívül népszerű sorozatuk, a Diablo igazi folytatása helyett egy mobilokra készülő mellékágat jelentettek be,
habár azóta tűzoltásként már bemutatták a Diablo 4-et, hogy kicsit csillapodjanak a kedélyek, még ha a játék megjelenése valójában hosszú évekre is van. Eközben a Dota 2 konkurensének szánt Heroes of the Storm nevű játékuk egyre kevesebb felhasználóval tengődik, folyamatosan csökken a World of Warcraft népszerűsége is, a jelenleg legsikeresebb játékuk, az Overwatch folytatásaként bejelentett második rész pedig inkább tűnik egy kiegészítőnek, mint teljes értékű anyagnak.
Akárhogy is, érdekes lesz látni, mit hoz a jövő az egykor abszolút csúcsminőségű, a tökéletesség terén kompromisszumot nem ismerő Blizzard számára.