Tavaly márciusban már írtunk az egyesült államokbeli Office Depo áruházlánc gigantikus csalásáról, a vállalat 2009-2016 között szándékosan átverte az olyan ügyfeleinek egy jókora részét, akik rejtélyes hibák miatt bevitték a számítógépeiket az üzleteiben lévő szervizekbe.
A csalás úgy történt, hogy a hibákat produkáló számítógépeken a technikusnak kötelezően futtatnia kellett egy kérdőíves alapon működő „diagnosztikai" alkalmazást. Ez a bejelölt válaszlehetőségektől teljesen függetlenül mindig arra a következtetésre jutott, hogy valószínűleg egy kártevő jelenléte okozza a tapasztalt hibákat, és fizessenek a cégnek a vírusirtásért. Volt olyan ügyfél, akitől 300 dollárt is kicsalt a közismert irodaszer-áruház.
A csaláshoz használt szoftvert a Support.com készítette, és jutalékot kapott, mikor sikerült vele fizetésre bírni az ügyfeleket.
Minderre úgy derült fény, hogy egy szivárogtató megkereste a KIRO 7 tévécsatorna oknyomozó műsorát a csalással, a leleplezése után az USA Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága indított eljárást a két vállalat ellen. Tavaly márciusban a cégek beismerték a tettüket, együtt 35 millió dollár, azaz 10,87 milliárd forint kártérítés és büntetés kifizetését vállalták.
Most eljutott arra a pontra az ügy, hogy ténylegesen elindultak a kifizetések: a következő napokban
540 ezernél is több ügyfél
kapja meg a kártérítését, átlagosan 63,35 dollár (durván 20 ezer forint) összegben.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!