A remélhetően ősszel elérhetővé váló Xbox Series X következő generációs játékkonzol hardveres specifikációinak ismertetésével a Microsoft nem fogyott ki a technikai jellegű bejelentésekből, a cég lerántotta a leplet a DirectX 12 Ultimate programozási felületről is. Ez az új Xboxon és a Windows 10-en egyaránt elérhető lesz a fejlesztők számára, megkönnyítve a multiplatform játékok esetében a portolási munkát.
A DirectX 12 Ultimate nem egy teljesen új dolog, hanem egy összefoglaló elnevezés a DirectX 12 legújabb változatára, továbbá számos időközben kifejlesztett technológiára. Az utóbbiak közé tartozik a valós idejű sugárkövetést szabványos keretek közt megvalósító DirectX Raytracing 1.1, a sampler feedback, a Variable Rate Shading, továbbá a mesh shaderek támogatása.
A ray-tracing a realisztikus fények, árnyékok és tükröződések generálására való, a sampler feedback pedig csökkentheti a játékbetöltési időket és a szaggatásokat. A másik kettő drámaian növelheti a játékok sebességét a képkockák leképezésekor szükségtelen számítási műveletek kihagyásával.
A DirectX 12 Ultimate csomagot jelenleg az NVIDIA Turing architektúrás GeForce RTX videokártyák támogatják. Az AMD oldaláról csak az idén elérhető váló, RDNA2 architektúrás Radeonok lesznek teljesen kompatibilisek vele, ilyen videovezérlő dolgozik az Xbox Series X-ben is.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!