A hackathon-jellegű események célja, hogy a résztvevő csapatok valós, aktuális problémákra nyújtsanak igazi megoldásokat koncepciók kialakításával és a program tényleges elkészítésével, jellemzően viszonylag rövid időn belül.
Habár az egyes hackathonok hossza eltérhet, a mostani mindössze két napig fog tartani, és a szervezők a koronavírus által okozott krízis enyhítésére válnak különböző megoldásokat, legyen szó a frontvonalban dolgozók (egészségügyi szakemberrek, mentősök) munkájának támogatásáról, a társadalmi távolságtartás közepette a közösségek segítéséről, illetve gazdasági, oktatási és a mindennapi életet célzó ötletekről.
Ezek alapján tehát röviden a Hack the Crisis négy témakört jelölt meg, melyekben indulni lehet:
A szervezők hangsúlyozzák, hogy nem csak önálló ötleteket várnak, hanem feldobnak majd szervezetek, intézmények által már megfogalmazott problémákat és igényeket is, melyekre szintén várják a megoldásokat. A mentorok által kiválasztott legjobb megoldásokat a csatlakozó támogatok anyagi, szakmai, és infrastrukturális oldalról is támogatni fogják.
Ezen kívül a szervezők egy másik szemszögből is igyekeznek megfogni az esemény fontosságát, ahogy a hivatalos közlemény fogalmaz: "Kiemelt célunk az is, hogy megmutassuk mekkora potenciált jelentenek Magyarország számára az itt dolgozó fejlesztők és informatikai szakemberek, milyen menő dolog fejlesztőnek lenni, ezenkívül a válság közepette is digitális gyorsítópályára rakjuk az országot!".
Maga az esemény pénteken (04.03) 16 órakor indul, és aznap 23:59-ig le is kell adni az első tervezeteket, majd másnap 20 óráig a program egy már működőképes, előzetes verzióját. A végleges változat leadási határideje vasárnap 12 óra, onnan pedig a zsűri kezd el a munkáját, és 15 órakor elindul az online záróesemény közvetítése is.
További információk elérhetőek az Hack the Crisis Hungary Facebook-oldalán, az esemény hivatalos weboldalán, a kapcsolattartásra pedig a Slack platformot választották.
Ugyan versenyen kívül, de a Codecool és az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) együttműködése nagyon jól megmutatja, milyen jellegű megoldásokra is lehet számítani a Hack the Crisis Hungary keretein belül. A Codecool csapatában ugyanis mindössze két programozó kétnapi munkájának gyümölcseként már elkészült, és pár napja a gyakorlatban is bevetésre került az OMSZ-nél egy olyan alkalmazás, melynek segítségével a mentőszolgálat folyamatosan nyomon tudja követni, hogy az egyes állomásokon milyen és mennyi védőfelszerelés áll rendelkezésre.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az OMSZ már előre látja, hogy miből mennyire lesz szükség, és időben el tudja indítani a szükséges eszközök beszerzését.
A Codecool csapata egyébként egy másik együttműködést is elindított az OMSZ-szel, aminek az eredménye a tervek szerint szintén hamarosan élesedhet. Ez egy olyan alkalmazás, melynek segítségével valód időben lehet majd követni a mentőszolgálat mintegy 8000 munkatársának aktuális tevékenységét, így az OMSZ-nek nem kell többé a napi jelentésekre hagyatkozni, hanem a teljesen friss állapotok szerint szervezheti meg az állomány működését.
Látható tehát, hogy nagyon rövid időn belül is lehet olyan ügyes megoldásokkal előállni, melyek a ténylegesen, a gyakorlatban segíthetik Magyarországot a koronavírus-járvány idején!