A közösségi média ideális felület az álhírek terjesztésére, és sajnos a közösségi szolgáltatások nem tudnak eleget tenni a pánikkeltésre vagy csalásra alkalmas információk szétkürtölése ellen. A cégek leginkább csak utólagos tűzoltásra képesek, ám ez már a túl kevés túl későn kategória, a futótűzként elterjedt információk addigra jelentős károkat, érdeksérelmet okozhattak az azokat elhitt netezőknek.
A Facebook most újabb eszközzel bővítette az utólagos tűzoltásra tervezett repertoárját: szólni fog a felhasználóknak, ha koronavírussal kapcsolatos tévinformációkat tartalmazó bejegyzésekkel léptek interakcióba.
Az interakció alatt a posztokban lévő linkekre kattintást, az emojis reakciók adását, a kommentek írását, a bejegyzések továbbosztását kell érteni.
A hamis információkat tartalmazó bejegyzésekre való figyelemfelhívás mellett a Facebook linkel arra a forrásra is, amely leleplezte az adott tévinfomációt, így például az Egészségügyi Világszervezet egyik blogbejegyzésében elolvashatják a témába vágó részleteket az álhírek áldozatai.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!