Az App Annie legutóbbi elemzése szerint a koronavírusjárvány hatására jelentősen fellendült a költekezés a mobilos appok piacán. A fogyasztók az eddiginél sokkal több időt és pénzt költöttek el appokra az idei első negyedév során. Hetente átlagosan 20 százalékkal több időt nyomkodják az androidos felhasználók a mobil képernyőjén a játékokat és az appokat. Kínában egy ember átlagosan napi 5 órán keresztül csak az okostelefonja kijelzőjét nézi.
Január és március között 31,5 milliárd appot töltöttek le az emberek, ebből 22,5 milliárdot kapott a Google Play Áruház és 9 milliárdot az App Store. Ezeken a platformokon 8,3 és 15 milliárd dollárt költöttek el az emberek.
A legtöbb letöltést nem a játékok kapták, a legtöbb bevételt azonban mégis a játékok fejlesztői zsebelték be, mikrotranzakciók formájában. A legtöbbet az iOS-es platform kínai és amerikai használói költik, Android-fronton pedig a dél-koreai, a japán és az amerikai emberek. A legkeresettebb appok között ott volt a TikTok, a WhatsApp, a Facebook, az Instagram és a Facebook Messenger.