Az általános reklámblokkolás elleni harc jegyében a Google Chrome egy ideje próbálja automatikusan letiltani a zavarónak titulálható reklámokat, idén augusztustól pedig a számítógépeket és mobileszközöket látványosan lelassító hirdetésekkel is felveszi a harcot. Ezek egy részét csak rosszul tervezték meg a készítőik, mások viszont rosszindulatúan, általában kriptovaluták bányászatához próbálják igénybe venni a gyanútlan netezők eszközeit. A Google szerint az összes reklám olyan 0,3%-át teszik ki a géplassítós hirdetések
A nyár második felétől kezdve a Chrome az olyan reklámokat fogja blokkolni, amelyek a hirdetések 99,9 százalékánál nagyobb hálózati forgalmat és/vagy processzorterhelést okoznak a Chrome futtatására használt eszközön.
Konkrétan azokat a reklámokat blokkolja majd a Chrome, amelyek 4 MB-nál nagyobb hálózati forgalmat generálnak, 30 másodperces időszakokban 15 másodpercnél több időre lefoglalják a processzort, vagy összességében 60 másodpercnél tovább foglalkoztatják a központi egységet.
A három feltételből elég egynek teljesülni a blokkoláshoz.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!