Gyakori a nagy méretű mobiljátékok esetében, hogy a Play Áruházból való telepítésük után akár több száz megabájt adatot is letöltenek még pluszban, a művelet befejezéséig kénytelenek türelmesen várni a játékosok. Ez a jövőben megváltozhat, a Google most minden fejlesztő számára elérhetővé tette a Play Asset Delivery rendszerét.
A megoldás lehetővé teszi, hogy az elindított játékok az adott eszközön épp szükséges állományokat kapják meg elsőként, így még azelőtt neki tudnak állni játszani velük a játékosok, hogy minden egyes játékállomány letöltődött volna. A fennmaradó állományok letöltése a játék futtatása közben folytatódik, ideális esetben ebből semmit sem vesznek észre a játékosok.
A koncepció nem újdonság, a jelenlegi generációs konzolok mellett egyes PC-s játékboltok kliensei is képesek a trükkre.
A Play Asset Delivery további előnye, hogy a fejlesztőknek nem kell saját szervereket fenntartaniuk az első indítás után letöltendő játékfájlok célba juttatására, átveszi tőlük a feladatot a Google, ezzel pénzt és fáradtságot spórolva számukra.
A rendszert élesben tesztelt Gameloft szerint a Play Asset Delivery képes volt jelentősen növelni a játékosok számát, hiszen kevesebben törölték a játékokat pusztán azért, mert nem volt türelmük kivárni a hosszas letöltögetést, plusz a szerveres költségeken is csökkentett. A RV AppStudios szerint a megoldás érdemben növelte a 15 napos ügyfélmegtartási arányt, és ritkábban omlottak össze a játékai.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!