A nagy sikerű Apple Store koncepciót megirigyelve a Microsoft 2009-ben megkezdte a saját tulajdonú fizikai üzletek nyitását. Az átlagos fogyasztókat célzó, szellős és trendi Microsoft Store boltokban a saját fejlesztésű hardveres és szoftveres termékei mellett egyes gyártópartnerek gondosan és stratégikusan kiválogatott portékái is megtalálhatóak voltak.
A hét záróakkordjaként a Microsoft pénteken közölte, hogy most javarészt nyugdíjazza a koncepciót, a jelenlegi 83 boltjából csupán négyet tart meg. A redmondi székhelyén lévő mellett a New Yorkban (Fifth Ave), Londonban (Oxford Circus) és Sydney-ben (Westfield Sydney) lévő üzletek úszták meg, a bezárásokkal kapcsolatos költség olyan 450 milió dollár lesz.
A Microsoft saját boltjai közül tíz van az Egyesült Államokon kívül.
A cég nem vonul ki teljesen a kiskereskedelemből, a változó vevői szokásokra hivatkozva az online értékesítésre kíván fókuszálni. A saját boltjai a koronavírus-járvány miatt március közepe óta zárva tartanak, ám az eladók a különleges tudásuknak köszönhetően képesek voltak otthonról munkába állni az internetes terméktámogatási és oktatási csapat részeként.
A rengeteg üzlet bezárása ellenére várhatóan kevesen veszítik el a munkájukat, a dolgozók javának képes más munkát felajánlani a cég.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!