Könnyen lehet persze, hogy a koronavírus-járvány húzta keresztül némileg a számításokat, de fontos megemlíteni, hogy az utóbbi hetekben gyakorlatilag minden nagy kiadó és konzolgyártó lerántotta már a leplet az ősszel érkező csúcsjátékairól (vagy legalábbis azok nagy részéről) egy-egy online esemény keretein belül, így különösen furcsa, hogy minden idők legsikeresebb játéksorozatának folytatásáról egyáltalán nem beszél a kiadó.
Belsős információk alapján mindenesetre az idei Call of Duty fejlesztése nem zajlott egészen zökkenőmentesen, így könnyen lehet, hogy ezért halogatják a bemutatót.
Az Activision (nem meglepő módon) ragaszkodik hozzá, hogy minden ősszel jelenjen meg egy új rész a játékból, azonban mivel ma már egy AAA-kategóriás játék elkészítése nagyon hosszú időt vesz igénybe, valójában több stúdió is dolgozik a sorozaton felváltva. Ez 2012-ig úgy zajlott, hogy az egyik évben a szériát eleve elindító Infinity Ward, a másik évben pedig Treyarch nevű stúdió által fejlesztett játék jelent meg.
A jelenlegi generációs konzolok (PS4 és Xbox One) megjelenésével azonban a fejlesztési idők is növekedtek, így az Activision kénytelen volt egy harmadik brigádot is betenni a körforgásba, hogy minden évre tudjon biztosítani egy új Call of Duty-t, így a korábban minden részbe kicsit besegítő Sledgehammer stúdió kapott lehetőséget arra 2014-ben, hogy kilépve az árnyékból egy saját részt készítsen.
Ez a hármas rendszer láthatóan nagyon jól működött, egészen az elmúlt időszakig. Az Activision ugyanis szeretett volna egy negyedik csapatot is behozni a képletbe, mégpedig a lövöldözős játékok terén nagy múltra visszatekintő, és a Call of Duty-részekbe korábban szintén olykor-olykor bedolgozó Raven Software-t.
Egészen konkrétan az idén megjelenő epizód vezető fejlesztőjének jelölték ki a Ravent, a Sledgehammer pedig a saját, 2021-re tervezett játékának kalapálása mellett nyújtott volna nekik némi segédletet.
Nevük elhallgatását kérő belsős források azonban azonban arról beszéltek, hogy 2019-ben az Activision egyáltalán nem volt elégedett a helyzettel: a Raven nem haladt jól a fejlesztéssel, ráadásul egyáltalán nem jöttek ki a Sledgehammer csapatával. A kiadó úgy próbálta menteni a helyzetet, hogy a Treyarch-ot tette meg a projekt élére, a Ravent és a Sledgehammert pedig átsorolta támogató szerepbe. Ezzel tehát némileg felborult az eddig bevált sorrend a stúdiók között, hiszen ha az eddigi menetrendet akarják tartani továbbra is, akkor a Treyarch-nak csak két éve lesz a saját Call of Duty-epizódjának elkészítésére három helyett.
Az a fejlesztők számára egyértelművé vált, hogy az egyjátékos történetet vissza kell hozni - ez ugyanis kimaradt a Treyarch előző játékából, a Call of Duty: Black Ops 4-ből, és emiatt sok kritikát kaptak. Persze, a Call of Duty mindig is inkább a többjátékos része miatt volt igazán népszerű, azonban láthatóan sokaknak hiányzott az a pár órás, teljesen agyament, de látványos és pörgős sztori, ami a korábbi részekben még alapvetésnek számított.
Úgy tudni, hogy a Raven által végzett munka nem landolt teljesen a kukában, hanem a Treyarch annak jelentős részét fel tudta használni, és átgyúrni az egészet egy koherens, a hidegháború alatt játszódó történetté.
Jelenleg ugyanis minden jel arra mutat, hogy az idei epizód teljes címe Call of Duty: Black Ops - Cold War lesz, ami tehát azt jelenti, hogy az utóbbi évek jövőben tett kiruccanásai után nemcsak az Infinity Ward-féle Modern Warfare, hanem a Treyarch-féle Black Ops is visszatér a sci-fi környezetből egy jóval valósághűbb, földhözragadtabb körítéshez.
Az utóbbi időben pedig már nemcsak a belsős szivárogtatóktól lehetett információkra számítani, hanem ténylegesen elkezdtek érdekes dolgok történni. A Microsoft Store online áruházába például felkerült egy misztikus, de nagyjából semmitmondó leírással rendelkező, The Red Door nevű játék. A kiadója az Activision, a műfaja lövöldözős, 18 éven felülieknek szóló besorolással, tehát nagyjából minden stimmel.
Mivel a játékot csak kód birtokában lehet letölteni, sokan arra gyanakodtak, hogy ez lehet a következő Call of Duty-játék egyfajta zárt alfa- vagy bétatesztje, amit egyelőre a kiadó igazából nem akar leleplezni. Ez nagyjából azután nyert megerősítést, hogy szemfüles úriember nemcsak a Microsoft, hanem a Sony PlayStation adatbázisában is talált utalásokat a The Red Doorra, ami mellett azonosítóként olyan kulcsszavak szerepeltek, melyek megerősíteni látszottak, hogy itt bizony a 2020-as Call of Duty alfatesztjéről van szó.
Nem kellett sokat várni arra sem, hogy hozzáértők elkezdjenek információkat kinyerni a Microsoft Store-ra felkerült, minden valószínűség szerint csak belsős használatra szánt The Red Door fájljaiból. Így derült ki például egy rakás többjátékos pálya neve, mint "Black Sea", "KGB", "Miami", "Moscow" és "Tank", ami megerősíteni látszik a hidegháborús, Szovjetuniót érintő vonalat, de több utalást találtak Vietnámra is, ami a hírek szerint fontos szerepet kap majd a történetben.
Végül pedig mi más buktatta volna le a játékot, mint egy amerikai tortillagyártó cég, a Doritos. Ezzel a vállalattal rendszeresen működik együtt az Activision különböző promóciók keretében, és ahogy a kiszivárgott fenti fotón is látszik, idén sem lesz ez másképp. Így pedig nemcsak a játék logója, de ténylegesen a teljes címe és a témája is megerősítést nyert.