A Canalys elemzőcég érdekes trendekre hívta fel a figyelmet. Az amerikai okostelefon-piacot továbbra is az amerikai Apple és a dél-koreai Samsung mobiljai uralják, az idei második negyedévben ez a két cég 15 és 7,4 millió eszközt szállított le a régióba, ez a piac 47,1 és 23,2 százalékát adja. Az LG a piac 11, a Lenovo a 6,9, a TCL a 4 százalékát szerezte meg Amerikában.
Elsőre úgy tűnik, hogy a lista Kínától egészen független, ami fontos lenne az amerikai vezetésnek a Kínával szembeni ellentétek időszakában. Azonban az elemzők felhívták a figyelmet arra, hogy az Amerikában a második negyedév során eladott okostelefonok 70 százalékát Kínában gyártották.
Míg a Samsung és az LG nem igazán függ a kínai gyáraktól, addig az Apple és a többi cég nagyrészt a kínai gyártásra alapozott. A kereskedelmi háború megjósolhatatlan következményekkel járhat. A Canalys úgy véli, a mobilpiacon a 400 dollárnál olcsóbb készülékek jelentik a jövőben az új slágert, mert az amerikai fogyasztók már inkább az elérhetőbb megoldásokat keresik, nem az ultraprémium termékeket. Az eladott készülékek átlagára is folyamatosan csökken Amerikában.