A viselhető eszközökkel való fizetés során a vásárló okosórák, okoskarkötőt, okosgyűrűt vagy egyéb viselhető kütyük használ a pénztáraknál. Ezek az eszközök általában RFID-t, NFC-t vagy QR-kódot használnak. A szektorban egyre több a szereplő, az Apple és a Samsung mellett ott van, a Visa, a MasterCard, a Google, a Fibti, a PayPal, a Barclays és az Alibaba is. A szektor az elemzők szerint 2027-re 1400 milliárd dollárosre növi ki magát, ami nagy fejlődést jelez, mert 2019-ben még csak 300 milliárdos volt.
Ez éves szinten átlagosan 21,7 százalékos növekedést vetít előre. Ezt a szakemberek szerint pörgetheti a világjárvány is, mert sokszor kedveltebb a kontakt nélküli, digitális fizetés.
Az elemzők ugyanakkor arra is figyelmeztettek, hogy a mobilfizetést támogató viselhető eszközök ára általában nagyon magas, ez pedig meggátolhatja a technológia igazi terjedését, továbbá az esetlegesen ellopott vagy elhagyott eszközökből is nagyon sok kára származhat a vásárlóknak.