Jelentős a magánszféra védelmét célzó módosítást jelentett be az ősszel érkező iOS 14 és iPadOS 14 rendszerekhez az Apple, a júniusi tájékoztatás szerint az alkalmazásoknak engedélyt kell majd kérniük a felhasználóktól, amennyiben több mobilapp között is követni kívánják a tevékenységeiket.
A funkció jelentős feszültséget keltett a hirdetőiparban, hiszen teljesen jogosan úgy gondolják, hogy a mobilozók jókora része nem fogja megadni a követési engedélyt, ezzel pedig jelentősen csökkenhet a hirdetéseik célzottsága.
A módosítás egyik leghangosabb ellenzőjének a Facebook bizonyult, állítása szerint olyan szinten hatástalanná teheti a mobilappokba reklámokat juttató Audience Network hirdetési rendszerét, hogy
talán értelme sem lesz elérhetővé tenni az iOS 14-es eszközökön.
Az Apple most egyes iparági szereplőkkel egyeztetve úgy döntött, hogy elhalasztja az engedélykérés megkövetelését a jövő év elejéig, ezzel időt adva a reklámkiszolgáló cégeknek az elérhetővé válására való felkészülésre.
Ha jól értjük a helyzetet, akkor ettől függetlenül nem lesz megengedőbb a magánszférát védő funkció, csak pár hónapot késik a bevezetése.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!