Legújabb pénzügyi beszámolója szerint úszik a pénzben az Activision-Blizzard, az idei harmadik negyedévben 1,95 milliárd dollár bevételre tett szert, ami gigantikus előrelépés a tavalyi azonos időszak 1,2 milliárd dollárjához képest. Ami ennél is meghökkentőbb, hogy az idei negyedévben 1,2 milliárd dollárt kaszált csak a játékaiban lévő mikrotranzakciókból; ezek önmagukban hoztak most annyi pénzt, mint amennyit egy évvel ezelőtt mindent egybevéve keresett a kiadó.
Természetesen a kiváló eredmény elsősorban a Call of Duty termékek számlájára írható, a vizsgált időszakban 111 millió havi szinten aktív játékost tudtak együtt felmutatni. Ez éves szinten háromszoros növekedés, a szériával PC-n játszók száma pedig szintén éves összehasonlításban megtízszereződött.
A tavalyi Call of Duty: Modern Warfare nagyon népszerűnek bizonyult, a piacra kerülésének első évében a széria legutóbbi öt része közül ebből fogyott a legtöbb. A kópiáinak kétharmada digitálisan talált gazdára, a tavalyelőtti Call of Duty-hoz képest pedig hétszer több időt töltöttek vele a gamerek. A sikere ellenére mikrotranzakciós bevétel nagyját a Call of Duty: Warzone és a Call of Duty: Mobile hozták, mindkettő free to play üzleti modellt használ.
Az elmúlt időszakban több leépítést tartott vállalatnak jelenleg olyan 10 ezer alkalmazottja van, és Bobby Kotick vezérigazgató szerint a belátható jövőben további körülbelül 2000 főre lesz szükség a fokozódó tartalomgyártási tevékenységek miatt.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!