Folytatja a közép- és hosszú távú videojátékos stratégiájának megvalósítását a Microsoft, a Bethesdát is birtokló Zenimax felvásárlását követően a Bloomberg szerint most épp japán fejlesztőcégeket próbál bekebelezni. Emögött elvileg két fő ráció van: javítani kívánja az Xbox piaci helyzetét a szigetországban, továbbá bővítené az Xbox Game Pass előfizetéses játékbérlőjének a kínálatát.
A lépés azért is érdekes, mert Japánban gyakorlatilag nulla az Xbox piaci részesedése, bár éppenséggel a Sony sem büszkélkedhet újabban a hazai eladásaival. A Famitsu adatai szerint a Japánban idén január elsejétől november elsejéig eladott konzolok 89,8%-a Nintendo Switch volt, a PlayStation 4 csupán 10,1% részesedést tudott összehozni, az Xbox One pedig az egészen meghökkentő 0,1%-ával a keménymagos különcök kedvencének bizonyult.
A hírek szerint a Microsoft egyelőre csak megkörnyékezett egyes kisebb és nagyobb fejlesztőket, tárgyalásokat folytat a lehetséges együttműködésekről és felvásárlásokról. A Microsoft nem tagadta specifikusan a Bloomberg értesüléseit, azonban állítása szerint jelenleg nincs bejelentenivalója.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!