Újabb részletkérdésre derült fény a Sony PlayStation 5 kapcsán, az olasz IGN szerint az nem támogatja natívan a 2560×1440 pixeles képernyőfelbontást. A többség valószínűleg Full HD (1920×1080 pixel) vagy 4K (3840×2560 pixel) felbontású tévére fogja kötni a konzolt, a probléma csak az olyan gamereket érintheti, akik a kérdéses felbontású monitorukra szeretnék rádugni a PS5-öt.
Az 1440p felbontás natív támogatásának hiánya ellenére a kérdéses felbontású monitorokkal is használható lesz a konzol, viszont mosottas lehet a képe. Ennek oka, hogy a monitorok csak Full HD felbontású videojelet fognak kapni a PS5-től, így kénytelenek lesznek maguk felskálázni a képet, hogy az kitöltse a paneljük teljes felületét. Sajnos a monitorok jókora része abszolút botrányos munkát végez ilyenkor, emiatt mosottas a megjelenő kép.
Szerencsére a Sony könnyedén megoldhatja a problémát, csak implementálnia kell a GPU-skálázást a PlayStation 5 szoftverében. Ilyenkor az történne, hogy a konzol alapvetően Full HD-s kijelzőként kezelné a magasabb felbontású monitort, azonban a videojel kiküldése előtt a grafikus vezérlője felskálázná a képkockákat 2560×1440 pixel felbontásúra. Emiatt azok máris natív felbontásban mennének ki a megjelenítőre, a monitoroknak nem kellene babrálniuk velük.
A trükk teljesen megszüntetné a kép mosottasságát, ráadásul nem hardverigényes, nem futnának miatta rosszabbul a játékok.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!