Most már szakállasnak mondhatóak a videojátékokban az achievementek, a például pályák teljesítéséért és egyéb tettek végrehajtásáért feloldható, alapvetően haszontalan emblémák meghökkentően nagy népszerűségre tettek szert az elmúlt olyan másfél évtizedben. A céljuk elsősorban a játékosok lekötése, de vannak olyanok, akik szeretnek a nehezen megszerezhető darabokkal hencegni az ismerőseiknek, vagy versengenek a feloldásukkal.
Most kiderült, hogy a játékainak számítógépes változataiban az Ubisoft a jövőben nem fogja erőltetni ezeket, az Assassin's Creed Valhallában már nincsenek benne. Helyette játékokon belüli kihívásokat kíván használni a cég, amelyek teljesítése például tapasztalati pontokkal jutalmazza a játékosokat. Ezt a változtatást egyáltalán nem kommunikálta le a kiadó, a támogatási fórumán derült ki, miután számos játékos nem értette, hogy miért nem kap achievementeket a Valhallában.
A sokak által negatívan fogadott változtatás magyarázata már csak azért sem érthető, mert az utódjának titulált kihívási rendszert már évek óta használja a játékaiban az Ubisoft, plusz az október végén megjelent Watch Dogs: Legionben a kihívások mellett még achievementek is vannak.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!