Jelentős változást jelentett be a végponttól végpontig titkosított chatelést, videohívást és hanghívást lehetővé tevő Telegram alapítója, 2021-ben megkezdődik a szolgáltatás monetizációja. Pavel Durov szerint a hét éve indult platform az immáron 500 millió aktív felhasználója ellenére még mindig nem rendelkezik üzleti modellel, ezen pedig most már muszáj változtatni.
A Telegram fejlesztését és üzemeltetését Durov eddig a saját zsebéből finanszírozta, miután igencsak meggazdagodott Oroszország első számú közösségi hálózatából; ő indította 2006-ban a Facebook által inspirált Vkontaktét, amely 2014-ben végül a Mail.ru tulajdonába került. A jelenleg 36 éves vállalkozó vagyonát 3,4 milliárd dollárra becsüli a Forbes.
Durov bejelentése szerint kétféle monetizációs forma lesz a Telegramon, de semelyiktől sem kell megijedniük a felhasználóknak.
Az egyik a prémium előfizetés, ennek birtokában jelenleg nem elérhető, elsősorban vállalkozások számára hasznos funkciók kerülnek bevezetésre. A másik bevételi forrás a reklámok megjelenítése lesz, azonban Durov leszögezte, hogy ezek kizárólag a nyilvános csatornákban és hasonló felületeken jelennek majd meg, a privát és csoportos beszélgetésekben nem, plusz a Telegram továbbra is teljes mértékben tisztelni fogja a magánszférát.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!