Prémium Linképítés: tippek 2020-ban

Vágólapra másolva!
Nem kérdés, hogy a linképítésnek milyen nagy szerepe van a keresőoptimalizálásban. A számtalan Google rangsorolási tényező közül a top 3-ban szerepel.
Vágólapra másolva!
Forrás: Freepik.com

A hivatkozások gyűjtése azóta létezik, amióta a Google megjelent az interneten, és az előnyök mellett a visszaélésekre is teret biztosít. A Google Pingvin algoritmus 2012-ben jelent meg, viszont a prémium linképítéssel már 2010 óta érdemes foglalkozni.

3 tényezőt kell figyelembe venni ahhoz, hogy olyan link legyen a honlapunkon, ami méltó a prémium jelzőhöz: a megfelelő tartalom, a megfelelő hivatkozó oldal és a megfelelő hivatkozás.

A megfelelő tartalom

A „content is King” kifejezés több mint 10 éve létezik és szinte közhellyé vált, mégis a tartalom az egyik legfontosabb alappillére a SEO-nak. Nem kell több, mint amit anno az iskolában megtanultunk: frappáns cím, bevezetés, tárgy, befejezés. Persze mindez érdekes, figyelemfelkeltő mondatokkal megspékelve, valamint marketinggel és pszichológiával felturbózva.

A megfelelő hivatkozó oldal

Ha megvan a jó tartalom, akkor nem árt találni egy megfelelő csatornát is hozzá. (Vagy épp fordítva, a csatornához is lehet írni a tartalmat.) De vajon mitől lesz egy oldal megfelelő? Több tényező befolyásolja és egy oldal minél több pozitív tulajdonsággal rendelkezik, annál erősebb lesz a link.

Nézzünk néhány példát:

  • Témába vág a hivatkozott oldallal
  • Hasznos tartalmak szerepelnek rajta
  • Valódi látogatók nézik az oldalt
  • A Google keresőben nagy bizalma van, jók a saját pozíciói
  • Erős és témába vágó rá mutató hivatkozásai vannak (megfelelő linkprofil)
  • Magas a kora, vagyis az összes jó tulajdonság minél régebbi annál jobb

A megfelelő hivatkozás

Nagyon kényes pontja az egész keresőoptimalizálásnak, illetve linkmarketingnek. Nem mindegy, hogy a link a tartalmon belül hol helyezkedik el, hogyan viszonyul a tartalomhoz és annak címéhez. Persze az sem utolsó szempont, hogy milyen (anchor) szöveggel látjuk el a linket. Ez lehet kulcsszavas vagy nem kulcsszavas releváns, lehet semleges és lehet url.

Fontos, hogy egy adott cikken belül mennyi hivatkozást teszünk oldalunk irányába, és milyen és hány link van ugyanitt, amik máshova mutatnak. A linképítés ütemét is figyelembe kell venni, azaz nem mindegy, hogy hány darab ilyet készítünk és azok között mennyi idő telik el. Ez utóbbit hívjuk a linképítés ütemének.

Írta: seopont.hu

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!