Első körben a világ húsz országában, némi meglepetésre köztük hazánkban is elérhetővé vált a bevételszerzési szabályzatnak megfelelő facebookos oldalak üzemeltetői számára a fizetős események tartásának lehetősége. A funkcióval elsősorban a koronavírus-járvány által legjobban sújtott kisvállalatoknak és tartalomkészítőknek próbál segítséget nyújtani a Facebook, ráadásul az elkövetkező legalább egy évben nem von le jutalékot az események résztvevői által kifizetett „belépőjegyek" árából.
A fizetős események belépőinek árait az oldalak tulajdonosai határozhatják meg, a funkció tesztelése során a Facebook szerint többek közt szakértői beszélgetések megtartására, előre rögzített podcast-epizódok debütálására, szórakoztató műsorok közvetítésére vették igénybe a lehetőséget.
A jövőben a messengeres szobákban is elérhetővé válhatnak a fizetős események, ennek a megvalósításán még dolgozik a vállalat.
A legújabb iparági trendnek megfelelően a Facebook nem hagyta ki az Apple-be való beleszállást, mivel az a különleges körülményeket figyelembe véve sem volt hajlandó csökkenteni vagy elengedni a 30 százalékos jutalékát, mikor a felhasználók az iOS-es Facebook appon keresztül fizetik ki a belépők árát.
Emiatt aki maximálisan támogatni kívánja a kedvelt tartalomkészítőit, annak androidos eszközről vagy böngészőből kell kifizetnie a belépőit, különben csak a pénzének 70 százaléka landol a címzetteknél.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!