Újabb áldozatot szedtek a free to play mobiljátékok, egy hatéves amerikai kisfiú a nyár során kisebb részletekben 16 293 dollárt, körülbelül 4,7 millió forintot költött in-app vásárlásokra az ipades Sonic Forces mobiljátékban. Ezt az ingatlanügynökként dolgozó, 41 éves édesanyja bankszámlájának a terhére tette, akinek ráadásul a koronavírus-járvány miatt idén 80 százalékkal csökkent a bevétele.
Az édesanya ugyan még aránylag korán észrevette, hogy pénzek tünedeznek el a Chase banknál vezetett számlájáról, azonban a számlatörténetből nem derült ki számára, hogy kicsoda és milyen alapon terhelgeti azt. Sokáig csalásra gyanakodott, így felvette a pénzintézetével a kapcsolatot, ám az hosszas gondolkodást követően végül semmit sem tett az ügyben.
Idővel persze fény derült a rejtélyre, ám az anya ekkorra már kifutott az Apple által megszabott határidőből: az efféle esetekben a vállalat a terheléseket követő 60 napon belül hajlandó megfontolni a méltányossági alapú pénzvisszatérítést.
Az eset egyáltalán nem egyedülálló, az Apple és a Google évekkel ezelőtt javarészt pont a gyermekek által a free to play játékokban elköltött óriási összegek miatt kényszerült további biztonsági funkciókat beépíteni az App Store-ba és a Play Áruházba, így azokban ujjlenyomatos, arcfelismeréses vagy PIN-es hitelesítéshez lehet kötni a tranzakciókat.
Természetesen a lehetőségek mit sem érnek, ha ténylegesen nem veszik azokat igénybe a szülők.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!