Nem fogadta üdvrivalgás a 2018 decemberében indult Epic Games Store digitális számítógépes játékboltot, hiszen a PC-s gamereket már jó ideje irritálta, hogy a teljes játékgyűjteményük eléréséhez alsó hangon háromféle digitális bolt kliensét kell a számítógépeiken tartaniuk, nem örültek egy újabb megjelenésének. Ezt persze a Fortnite-ot fejlesztő Epic Games is tudta, így sokakat időzített exkluzívokkal kényszerített rá a saját boltjának használatára, cserébe viszont azóta is minden héten legalább egy ingyenjátékot osztogat, hírünk írásakor épp a Dandara volt a terítéken.
A vállalat most beszámolt az Epic Games Store tavalyi teljesítményéről, és nem meglepő módon minden üzleti mutató terén bejöttek a számításai. A tavalyi évben 52 millió plusszal 160 millióra nőtt a regisztrált számítógépes játékosok száma, a havi szinten aktív felhasználóké pedig tavaly decemberre 56 millióra emelkedett az egy évvel korábbi 32 millióról.
A napi szinten aktív felhasználók tekintetében tavaly 31,3 millió volt a csúcs, ami 192% növekedés a tavalyelőtti rekordhoz képest. Sejthetően az egyszerre játékban lévők számában is rekordot döntött a bolt, a tavalyi legerősebb napján 13 millió konkurens gamert tudott felmutatni, ami majdnem duplája a tavalyelőtti 7 milliónak. A játékosok 2020-ban összesen 5,7 milliárd órát töltöttek a boltból származó játékokban, ami 2019-hez képest 70%-os növekedést jelent.
A 2020-as évben az Epic Games Store bevétele elérte a 700 millió dollárt, ebből 435 millió dollárt a Fortnite mikrotranzakciói termelték, a maradék 265 millió dollár keletkezett az összes többi játék eladásából.
Az év végére már 471 játék képezte az áruház kínálatát.
Az ingyenjátékos promóciójában tavaly 103 játékot osztogatott az Epic Games Store, ezekből összesen 749 millió kópiát igényeltek a gamerek, listaáron számolva 2407 dollár (710 ezer forint) volt az értékük. Az ingyenjátékok OpenCritic-es kritikáinak átlaga 77%.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!