Talán nem kell mondani, hogy a Google Kereső napjaink egyik legfontosabb alkalmazása, hiszen a Google mostanra már eleve egy átjárót jelent az internet világára. Nem csoda, hogy a legtöbbünk kezdőoldala a számítógépeinken, mint ahogy az sem, hogy a Google Kereső alkalmazása az egyik legnépszerűbb okostelefonos applikáció.
A vállalat persze hosszú évek óta folyamatosan eszközöl apróbb módosításokat ezen, most azonban egy komolyabb újratervezést is eszközölt.
A "komolyabb" persze úgy értendő, hogy sokan észre sem fogják venni a változást, hiszen a Google célja pont az, hogy ne ártson az eddigi felhasználói élménynek, valójában mégis több ponton kényelmesebbé és átláthatóbbá válik az alkalmazás és maga a kereső a mobilos készülékeken.
Mint a Google egyik vezető grafikusa, Aileen Cheng elmondta, mindig komoly feladatot jelent egy ilyen alapvető alkalmazás kinézetéhez hozzányúlni, hiszen potenciálisan több millió vagy akár milliárd felhasználó hétköznapi szokásaiba nyúlhatnak bele. "Szerettünk volna egyet hátra lépni, és egyszerűsíteni annak érdekében, hogy az emberek könnyebben és gyorsabban megtalálják, amit keresnek" - közölte Cheng.
Mint elmondta, a Google Kereső tervezési folyamatai azért sem egyszerűek, mert mára már eljutottak odáig, hogy nem egyszerűen csak weboldalakat kategorizálnak, hanem gyakorlatilag nekik kell prezentálni a teljes internet tartalmát. Ez pedig tengernyi különböző tartalmat jelent, amit valahogy fogyasztható módon kell a felhasználók elé tárni.
Éppen ezért Cheng szerint az első és legfontosabb dolog az volt, hogy az egyébként sem túl bonyolult kereső kinézetét méginkább egyszerűsítsék, hogy ennek köszönhetően jobban előtérbe kerüljön a ténylegesen fontos információ. Az alapelv szerint minél kevesebb a fölösleges dizájn, a felhasználók annál könnyebben találják meg azt, amit keresnek.
Ennek az egyik része az is, hogy bátrabban használtak félkövér betűtípusokat és nagyobb betűméreteket is.
Ráadásul itt is bevezették a Google saját, könnyen olvasható és egyedi betűtípusát, ami egyébként számos más androidos alkalmazásban megtalálható. Így tehát a változtatás nem csak a jobb áttekinthetőség miatt történt, hanem azért is, hogy egységesebb legyen a Google által készített alkalmazások megjelenése.
Érdekes, hogy az áttervezés során kibővítették a helyet, amit a találatok elfoglalhatnak (például a képernyő két széle között), azonban összességében mégis szellősebb, átláthatóbb lett a végeredmény. Olyan apróbb trükköket is bevetettek, mint például hogy most már nagyon kevés helyen használnak árnyékolásokat, ami szintén egyszerűsít a megjelenésen és több helyet hagy.
Cheng szerint nagyon fontos még a színek használata, aminek a területén el kellett érni egyfajta kompromisszumot. Kísérleteztek többféle változattal, visszafogottabb színekkel, mindenféle háttérrel, azonban végső soron az bizonyult működőképesnek, hogy a megfelelő helyen igenis bátran használnak színeket arra, hogy a lényegre vezették a felhasználó szemét, de ez az egész ne legyen túl zavaró.
Végül pedig a tervező elmondta, hogy az egész dizájnt átjárja a Google újfajta nyelvezete, ami inkább a simább, gömbölyűbb felületeket és íveket tartja előnyösnek.
Ez megnyilvánul a logóban, az apró ikonokban, grafikai elemekben, vagy magában a keresési sáv kinézetében. De persze ezek olyan kis módosítások, hogy nagyon keveseknek fog eltűnni, hogy történt valami.
De, ahogy a cikk elején is írtuk, pont ez volt a Google célja: úgy meghagyni az ismert kinézetet, hogy mindenki otthon érezze magát, közben pedig úgy változtatni a kereső szinte minden területén, hogy mégis egyértelműbb, átláthatóbb legyen az egész.
A Google frissített keresője a következő napokban és hetekben minden régióban, minden felhasználóhoz eljut majd.