A Counterpoint Research elemzői a legutóbbi jelentésükben külön megvizsgálták az amerikai mobilpiac 2020-as évét, és érdekes eredményeket mutattak . A helyi mobilpiac lassan kétszereplőssé válik, de a gyakorlatban szinte már most is annak tekinthető. Az Apple csak decemberben 9,54 millió iPhone-t adott el Amerikában, amivel a helyi piac 64 százalékát uralta.
Az iPhone 11 és 12 széria sikerei egyben azt is jelentik, hogy a Samsungon kívül lassan minden más gyártó eltűnik a statisztikákról, olyan alacsonyak lesznek az amerikai eladásaik. A Samsung decemberi piaci részesedése 20 százalék volt, pedig tavaly tavasszal még 33 százalékon állt a régióban. A Samsung decemberi 2,98 milliós eladását az LG követte 1,19 millióval, ez elég volt egy 8 százalékos amerikai piaci részesedésre.
Az Apple egyre erősödő eladásainak a riválisok látták kárát: a Google gyakorlatilag már az amerikai mobilpiacon is észrevehetetlen, de a ZTE, a Motorola és az Alcatel is lassan csak egy vékony vonalka a grafikonokon. A továbbiak gyűjtőkategóriában a OnePlus, a Lenovo és a Xiaomi, valamint sok más cég együtt is eltörpül a statisztikákban.