Az elmúlt években az Apple körüli híreket követők számára világossá válhatott, hogy a cég mindegyik beszállítójával, bérgyártójával és egyéb partnerével kegyetlen feltételeket mellett üzletel, a sok milliárd dolláros negyedéves profitjai ellenére mindig az abszolút végsőkig elmegy a zsugoriságban.
Ezt a jelenséget most épp az Apple fizikai üzleteiben és webshopjában különböző kiegészítőket áruló gyártók tapasztalhatják meg a saját bőrükön, a The Telegraph beszámolója szerint a vállalat egyoldalúan módosította a velük kötött szerződések fizetéssel kapcsolatos feltételeit.
Eddig úgy működött a rendszer, hogy az Apple megrendelte a boltjaiban forgalmazni kívánt termékeket, majd a szállítmány megérkeztét követő 45 nap állt a rendelkezésére a számla kiegyenlítésére. Mostantól viszont az lesz, hogy az Apple csak a ténylegesen értékesített termékeket fizeti ki gyártóknak, méghozzá az értékesítés napjával kezdődő 60 napos határidővel.
A gyártók szerint ez általánosságban véve unfair, az Apple rájuk tolja a raktározási költséget, a kisebb beszállítóknál pedig a pénzforgalomban is zavart okozhat a változtatás. Ettől függetlenül várhatóan semelyik partner sem fogja felmondani a szerződését az Apple-lel, hiszen a márkaneveik Apple Store-okban való jelenléte még így is elég jó reklámot jelent ahhoz, hogy lenyeljék a békát.
Az Apple azt reagálta az ügy kapcsán, hogy mélyen tiszteli a partnereit, és a feltételeinek időnkénti módosításával az üzletük kiszámítható fejlesztésére kíván lehetőséget biztosítani számukra.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!