Az alkalmazottakat is beleértve mindenkit sokként ért a Google Stadia játékstreamelő saját fejlesztőstúdiójának február eleji bezárása. A körülbelül másfél évvel ezelőtti bejelentésekor még egyértelműen azt állította a vállalat, hogy hosszú távú és komoly tervei vannak vele, a leánycégen át óriási erőforrásokat kíván fordítani a szolgáltatás exkluzív címeinek fejlesztésére.
A Bloomberg jól értesült Jason Schreiere most jó eséllyel rávilágított a stúdió bezárásának egyik kulcsfontosságú okára: drámaian elmaradt a várakozásoktól a Stadiát használók száma, a célkitűzéshez képest tavaly százezrekkel kevesebb havi szinten aktív felhasználót sikerült szereznie. Emellett a Stadia hivatalos gamepadjének az eladásai is százezrekkel maradtak el a kívánttól, a kezdeti időkben csak ezzel és egy speciális Chromecast Ultrával lehetett elérni a szolgáltatást.
Ez megmagyarázná, hogy az illetékesek miért látták elengedhetetlennek a Stadia üzleti modelljén való azonnali változtatást, miért eresztették szélnek ilyen gyorsan a saját játékfejlesztő stúdiót: a teljesítményéhez képest a szolgáltatás tűrhetetlenül sok pénzt emészt fel.
A Stadia jelenlegi népszerűtlenségének több faktora van, a spekulációk szerint az egyik kritikus gondot az jelenti, hogy a szokásos árakon meg kell vásárolni benne a játékokat. A gamerek egy streamelőszolgáltatás esetén inkább az Xbox Game Pass által is használt modellt preferálnák, mikor havidíjért cserébe korlátlanul játszhatnak a kínálatban elérhető címekkel.
A repertoárnál tartva a jelenleg elérhető olyan 80 játék nem túl sok, ráadásul némelyik cím beszerzése sokkolóan drága volt a Google számára: a források szerint több tízmillió dollárt fizetett ki az Ubisofthoz és Take-Two Interactive-hoz hasonló kiadóknak azért, hogy a Red Dead Redemption II-höz és a társaihoz hasonló húzócímek is legyenek a Stadiában.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!