Nagyjából másfél évvel ezelőtt a Google büszkén bejelentette az első játékfejlesztő stúdiójának elindítását, az iparági veterán Jade Raymond által vezetett Stadia Games and Entertainment célja természetesen az exkluzívan a Stadiában elérhető címek fejlesztése volt.
Raymond annak idején elmondta, hogy olyan játékokat kívánnak fejleszteni, amelyek képesek kihasználni a felhős játékstreamelő szolgáltatás infrastruktúráját, a különleges futtató környezet miatt játékkonzolokon vagy gamer PC-ken nem megvalósítható élményeket tesznek lehetővé. Példaként a robusztus fizikai szimulációt, a mesterséges intelligencia szerverek között megosztott számítását, továbbá a nagyobb multiplayer közösségeket hozta fel. Arra számított, hogy a fejlesztőrészleg első játéka olyan négy év alatt készülhet el.
Nem jöttek be a számításai, a Google bejelentette a Montréal és Los Angeles városokban irodákkal rendelkező Stadia Games and Entertainment teljes felszámolását. A közleménye szerint a lépésre a Stadia fenntarthatóvá tétele miatt volt szükség, a jövőben saját játékok fejlesztése helyett más kiadók és fejlesztők támogatására kíván fókuszálni.
A stúdió bezárásával olyan 150 munkahely szűnik meg, azonban a Google legalább az érintettek egy részének fel kíván ajánlani más pozíciókat. Jade Raymond távozik, nem világos, hogy milyen jövőbeli tervei vannak.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!