Felnőtt az idősebb techcégekhez a Google, az elmúlt évtizedben bizonyossá vált, hogy nem fél pillanatok alatt kivégezni az olyan termékeit, amelyek nem váltak elég gyorsan üzletileg sikeressé, függetlenül az orbitális mennyiségű a fejlesztésükre fordított erőforrástól. Részben ez okozza a Stadia problémáját is, a játékstreamelő szolgáltatástól sokan azért ódzkodnak, mert félnek a bezárásától, így érthető módon nem hajlandóak benne elkölteni akár 20 ezer forintnál is többet egy új játékra.
Az sem tett jót a közhangulatnak, hogy a Google az eredeti legalább négy éves tervét hirtelen felrúgva másfél év után bezárta a saját játékfejlesztő stúdióját. Az eredeti ötlet szerint ez nem pusztán exkluzív játékokat fejlesztett volna a Stadiához, de megmutatta volna a felhős számítási infrastruktúrában lévő potenciált is, azaz gamer PC-ken és játékkonzolokon nem megvalósítható trükköket kívánt prezentálni a termékeiben. A stúdiónak vége, helyette pedig homályosan arról beszélt a Google, hogy inkább licencelné más cégeknek a Stadia technológiáját.
Ez természetesen újból beindította a spekulációkat a Stadia közelgő haláláról, ám a Google részben ennek ellensúlyozására bejelentette, hogy idén száznál is több játék kerül majd fel a szolgáltatás kínálatába, elsőként február 23-án a Shantae: Half-Genie Hero Ultimate Edition és a Shantae: Risky's Revenge – Director's Cut oldalnézetes akciójátékok debütálnak majd benne.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!