Vegyes érzelmeket keltett az NVIDIA körülbelül egy hónappal ezelőtti bejelentése, miszerint a GeForce RTX 3060-tól kezdve mesterségesen limitálni fogja a gamereknek szánt videokártyák kriptobányászati teljesítményét, mivel a bányászokat specifikusan nekik szánt termékekkel kívánja kiszolgálni.
Ugyan az NVIDIA saját baklövése miatt a napokban pont elesett ez a védelem, azonban a lépés kritikusai szerint a cégnek nincs joga limitálni, hogy mire használhatóak a termékei. A PC Gamernek adott nyilatkozatában a rivális AMD termékmenedzsere a héten megerősítette, hogy a Radeon videokártyákon nem lesz efféle korlátozás, semmilyen jellegű terhelés alatt sem lesz mesterségesen korlátozva a grafikus vezérlőinek teljesítménye.
Nish Neelalojanan ettől függetlenül hozzátette, hogy a Radeon RX 6000 videokártyákban lévő RDNA2 architektúrát specifikusan gamereknek tervezte, és nem szándékosan olyan megoldásokat is tartalmaz, amelyek miatt nem ideális kriptovaluták előállítására.
A legnagyobb gondot a bányászok számára az Infinity Cache gyorsítótár jelent az RDNA2-ben: ez nagyon jót tesz a játékok teljesítményének, de erősen csökkenti a memória összességében elérhető sávszélességét, ezzel csökkentve kriptobányászatkor a sebességet. Ethereum bányászatakor a Radeon RX 6900 XT csak 60 MH/s sebességre képes, miközben a papíron masszívan gyengébb, első generációs RDNA architektúrát használó Radeon RX 5700 XT is képes 54 MH/s sebességet kisajtolni magából.
További kontextusként az NVIDIA GeForce RTX 3090 esetében 120 MH/s tempóra számíthatnak a bányászok.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!