Aránylag megosztotta a videojátékos világot az új generációs Xbox Series S, hiszen a jóval kedvezőbb árcédulájáért cserébe teljesítményre jelentősen elmarad az Xbox Series X-től és a PlayStation 5-től. Az olcsóbb játékkonzol elérhetőségét alapvetően mindenki jó ötletnek tartja, azonban egyes fejlesztők és gamerek attól tartanak, hogy visszafoghatja az új konzolgenerációhoz készült játékokat.
Thomas Puha, a finn Remedy kommunikációs vezetője is a terméknek kevésbé örülők közé tartozik. Állítása szerint megkerülhetetlenül limitáló faktort jelent az Xbox Series S, hiszen muszáj miatta úgy tervezni a jövőbeli játékokat, hogy gyengébb processzoron és grafikus vezérlővel, kevesebb memória mellett is szépen fussanak. Ez viszont a teljes projekt szintjén megkötésekkel járhat, szavai alapján a munkatársai elég sokat szenvedtek a Control ezen konzolra optimalizált verziójának az elkészítésekor.
Meglátása szerint egyszerűbb a fejlesztők élete, mikor már a kezdetektől fogva tudják, hogy milyen minimum hardverrel kell dolgozniuk, utólag nem feltétlenül mókás rászabni egy meglévő, nagyon rendszerigényes játékot. További gond a fejlesztők számára az „extra" konzollal, hogy ezen is átfogóan tesztelni kell a termékeiket, azaz nem pusztán mérnöki, de minőségbiztosítási erőforrásokat is leköt.
Egyes fejlesztők ellenérzései ellenére az Xbox Series S-t már megvásárolt ügyfeleknek, vagy épp a termékkel szemezőknek nem kell aggódniuk, minden az Xbox Series X-re megjelenő játék elérhető lesz az olcsóbbik testvérén is.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!