A héten elérhetővé vált iOS 14.5 talán legfontosabb fejlesztését az App Tracking Transparency funkció jelenti, ezt aktiválva az alkalmazásoknak specifikusan engedélyt kell kérniük arra, hogy követhessék a mobilozók appok közti tevékenységeit, elsősorban internetezésre kell gondolni. Ez komoly mélyütést jelent a hirdetőipar számára, az eddigi felmérések szerint ugyanis a mobilozók várhatóan kétharmada vissza fogja utasítani relevánsabb reklámok megjelenítése érdekében történő követést.
Az újdonságot elérhetővé tett rendszerfrissítésekkel együtt az Apple a fejlesztői szerződésének egy részét is módosította a követés miatt: a Human Interface Guidelines legújabb verziója szerint az appok semmilyen előny ígéretével sem ösztönözhetik a mobilozókat a követés engedélyezésére, továbbá nem vonhatnak meg tőlük tartalmat vagy funkciót a kikényszerítése érdekében.
Konkrét példát is hozott az előbbire az Apple, biztosan repülnek az olyan alkalmazások az App Store-ból, amelyek az engedélyért cserébe vásárlási kedvezményt kínálnak fel a mobilozóknak.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!