Nagyon hosszú idő telt el a legutóbbi BioShock megjelenése óta, bár a 2013-as évjáratú Infinite megosztotta a rajongókat azzal, hogy az óceánfenéki, sötét és klausztrofóbiás Rapture városát a felhők felett lebegő, színes és tágas Columbiára cserélte. Emiatt egyes rajongók valójában a 2010-es BioShock 2 óta várnak már a széria következő, idézőjelben igazinak titulálható részére.
Akármi is legyen a helyzet, a jó ideje tervezés alatt álló következő rész nem mostanában fog bemutatkozni, a Take-Two kiadó Cloud Chamber fejlesztőcégének álláshirdetései alapján csak a belátható jövőben kapcsolhat teljes tempóra a fejlesztése.
A vállalat jelenleg többek közt felelős írót keres, akinek elsődleges és másodlagos küldetéseket kell majd kitalálnia, karakterközpontú fókusszal egy nyílt világú környezethez. Egy másik hirdetésben mesterséges intelligenciára szakosodott programozói állásra lehet jelentkezni, a remények szerint a munkát megkapó illető maradandót alkot majd a csoportok interaktív viselkedési szimulációjában.
A BioShock lineáris játékmenetről nyílt világra való átnyergelése nem jelent nagy meglepetést, 2019 végén megjelent álláshirdetések már leleplezték a jelentős pályamódosítást. Az új hirdetések csak megerősítik, hogy a nagy csend ellenére továbbra is készülget a játék, továbbá az időközben eltelt közel másfél évben nem történt változás az alapvető koncepciója terén.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!