A Huawei egykor a világ legnagyobb okostelefon-gyártója volt, mostanra pedig gyakorlatilag eltűnt a globális és az európai statisztikákról. Az amerikai korlátozások eredménye azonban már Kínában is látszik. Hiába talált magára és nőtt jelentősen a mobilpiac globálisan és Kínában is, a Huawei idei első negyedéves eladásai Kínában csak 14,9 millió okostelefont jelentettek. Ez éles visszaesés az egy évvel ezelőtti 30,1 millióhoz képest. Kínán kívül pedig már csak 3,7 millió készüléket szállított le a Huawei.
A Counterpoint elemzőcég szerint a Huawei helyét az Oppo és a Vivo márkák vették át Kínában. A szakemberek szerint a Huawei piaci részesedése már Kínában is nagyon zuhan, 41 százalékról 16 százalékra esett, és a trend folytatódni látszik. A Vivo és az Oppo eladásai eközben 79 és 65 százalékkal nőttek Kínában. A Xiaomi 75 százalékkal erősített, az Apple 49 százalékkal javított.
A Huawei első negyedéves árbevétele 16,5 százalékkal csökkent. A vállalat jelenleg is stratégiaváltáson dolgozik, többek között kisebb kínai autógyártók elektromos autós részlegeit venné át, beszállt továbbá a sertéstenyésztésbe is az országban, AI-alapú megoldásokkal.