Az elmúlt hetekben végre széles körben elérhetővé vált a játékfejlesztők számára az AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) technológia, amely az NVIDIA GeForce RTX videokártyákhoz exkluzív Deep Learning Super Sampling (DLSS) közvetlen riválisa. A két megoldás rendkívül eltérő módon működik, azonban a végső céljuk azonos: érdemi képminőségbeli romlás nélkül próbálják alacsonyabb felbontásban renderelni a játékokat, hogy jelentősen növeljék a képkockasebességüket.
További nagy különbség a kettő között, hogy a FidelityFX Super Resolution keresztplatformos termék, számítógépeken az újabb AMD, Intel és NVIDIA videóvezérlőkön is használható, a bejelentésekor pedig a Microsoft gyorsan megerősítette az Xbox Series konzolokon való elérhetőségét is. Viszont valamilyen oknál fogva a Sony a mai napig egy árva szót sem ejtett róla, így csak sejteni lehetett, hogy a PlayStation 5-ön is használható lesz.
Nemrégiben megerősítést nyert ez a spekuláció, miután az Arcadegeddon játék fejlesztői egy frissítés javítási jegyzékében leleplezték, hogy a termékük PlayStation 5-ön már használja az FSR-t. Nem világos, hogy egyénileg integrálták-e vagy a PS5 hivatalos szoftverfejlesztői készletének részeként érték el.
Az AMD FSR hamarosan gyárilag bekerül többek közt az Unreal Engine és Unity játékmotorokba, továbbá az Xbox Game Development Kitbe, így pár éven belül teljesen általánossá válhat minden támogatott platformon a használata.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!