A konzolokra és számítógépekre szánt videójátékok az ipar első korszakában gyakran nagyon nehezek voltak, amely tipikusan abból fakadt, hogy az érmerabló játéktermi gépeken edződött fejlesztőik becsületbeli ügynek tekintették a játékosok megizzasztását. Ez az állapot a 90-es évek elején kezdett megváltozni, akkor vált általánossá a nehézségi fokozat beállításának lehetősége, majd a kétezres évek közepének tájékán elkezdtek a könnyű fokozaton ténylegesen rendkívül könnyűvé válni a termékek.
A játékok végigjátszásához szükséges minimum erőfeszítés és képességi szint drámai csökkentése a gamerek egy kicsi, ám annál hangosabb táborának nem nyerte el a tetszését, függetlenül attól, hogy ők maguk továbbra is képesek nagy kihívást jelentő fokozaton játszani velük.
Most hosszú csend után újból kitört emiatt egy minibotrány, miután a Microsoft tulajdonába került Double Fine a közösségi médiában hírül adta, hogy a Psychonauts 2 menüjében bekapcsolható lesz a halhatatlan mód, ilyenkor a harcok során nem sebezhetőek a játékosok.
Az ezzel kapcsolatos kritikákra válaszul a Double Fine kijelentette, hogy álláspontja szerint kortól és igényektől függetlenül mindenkinek lehetőséget kell biztosítani a játékok élvezetére, jelen pillanatban ennek a megvalósítása a játékipar egyik legfontosabb ügye és kihívása. Végső soron azt szeretné, ha mindenki képes lenne jól szórakozni a játékával, méghozzá a saját feltételei mellett.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!