Bejelentésekor a Microsoft nem felejtette elújságolni, hogy a Windows 11 kimondottan a számítógépes játékosok számára készített fejlesztéseket is tartalmaz majd, a talán legfontosabb mind közül az Xbox Series konzolokon debütált DirectStorage programozási felület.
A PCI Express 3.0 vagy újabb fizikai csatolófelületet használó NVMe SSD-k esetében elérhető megoldás két dolgot tesz: egyrészt általánosságban véve felgyorsítja a játékok adatainak betöltését, másrészt pedig csökkenti a folyamat során a processzorhasználatot. Ennek köszönhetően nem csak gyorsabban töltődnek be a programozási felületet támogató címek, de a játék közbeni heves adattöltögetés során kisebb eséllyel fordulhatnak elő szaggatások a processzor pillanatnyi túlterhelése miatt.
A Microsoft csendben újragondolta a terveit, a fejlesztői blogjában bejelentette a DirectStorage API elérhetővé tételét a Windows 10-en is, állítása szerint a funkció Windows 10 November 2019 Update (1909) főverziótól kezdve áll majd rendelkezésre.
Ez gamerek millió számára lehet jó hír, hiszen köztük is rengetegen lesznek olyanok, akik a Windows 11 biztonsági okból megemelt minimum követelményei miatt nem tudnak majd frissíteni rá, pedig a számítógépeiken még a legújabb játékok is elfutnak.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!