Sok évvel ezelőtt a termékeik árainak minimalizálása érdekében egyes kínai mobilgyártók korábban nem látott üzleti modellt vezettek be, hirdetéseket tettek a készülékeiken futó gyári alkalmazásokba. Ennek köszönhetően a vevők jutányos áron juthattak hozzá a telefonjaikhoz, cserébe a reklámokon keresztül a gyártók bevételt szereztek, lényegében mással próbálták kifizettetni a mobiljaik valódi árát.
A körülmények miatt ebből nem lett óriási felháborodás, azonban körülbelül két évvel ezelőtt a Samsung is megkezdte egyes piacokon ugyanennek a praktikának a folytatását. Annyi különbséggel, hogy a vállalat továbbra is elkérte a készülékek megszokott árát.
Ráadásul nem csak az olcsóbb Galaxy mobilok szoftvereit árasztották el reklámok az érintett országokban, hanem a méregdrága csúcsmobilokon is zavarják a vevőket. A hirdetéseket csak részlegesen lehet letiltani, a gyári appok felületei mellett tolakodó értesítésekben jelennek meg.
A dél-koreai Maeil Business News értesülései szerint hamarosan javulhat a helyzet, a mobilos üzletágért felelős TM Roh szerint a jövőben egyes alapvető alkalmazásokból eltűnnek majd a hirdetések, konkrét példaként az Időjárás, a Samsung Pay és a Samsung Themes appokat hozta fel.
Azt nem ismertette, hogy minek köszönhető a hátraarc.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!