Szokatlan és tőkeigényes manővert jelentett be az egyesült államokbeli Tennessee állam Chattanooga városának napilapja, a következő hónapok során a havi 34 dollárért előfizető olvasók ingyen Apple iPad táblagépet kapnak. Ennek oka, hogy 2022 közepétől gazdasági okokból nagyrészt megszűnik a Chattanooga Times Free Press nyomtatott kiadása, jobbára csak digitális formában lesz elérhető, kizárólag a vasárnapi lapszáma kerül majd papíralapon (is) az olvasókhoz.
A kiadvány nem említette, hogy melyik Apple iPadet kapják az előfizetők, de minden bizonnyal valamelyik legolcsóbb modellről van szó. A napilap összesen 4,4 millió dollárt (1,3 milliárd forintot) költ a táblagépek vásárlására, emellett pedig további 1,7 millió dollárt (~505 millió forintot) fordít a táblagépre átállított olvasók oktatására és támogatására. A napilap előfizetőinek jókora része már idősebb, így nem magától értetődő, hogy képesek kezelni a kapott tabletet.
A befektetés a kiadvány hosszú távú túlélését szolgálja, továbbá általánosságban véve új fejezetet nyit majd a történetében, a színes és multimédiás tartalmak használatának lehetősége jelentős hozzáadott értékkel bír. Az elmúlt másfél évtizedben a Google-höz és a Facebookhoz hasonló internetes cégek az Egyesült Államokban is kivéreztették a nyomtatott sajtót, a csúcs 2006-os évben a hirdetők 47 milliárd dollárt költöttek a napilapokban való reklámozásra, ám 2017-ben már 12 milliárd dollárra, 2020-ban pedig 8,8 milliárd dollárra esett az összeg.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!