Az idén áprilisban megjelent iOS 14.5-től elérhetővé vált a mobilozók számára az alkalmazások közti követés letiltásának lehetősége az iPhone és iPad eszközökön. A magánszféra védelmét jelentősen növelő fejlesztés mélyütést vitt be a közösségi webhelyek és a hirdetőcégek számára, hiszen a bekapcsolása esetén sokkal kevesebb információt tudnak begyűjteni a célzottabb hirdetések megjelenítése érdekében a felhasználókról.
A The Financial Times cikke szerint a Facebook, a Twitter, a YouTube, a Snap és a társaik eddig olyan 9,85 milliárd dollár bevételtől eshettek el az Apple akciója miatt. Az abszolút összeg tekintetében 8 milliárd dollár veszteséggel toronymagasan a Facebook járt közülük a legrosszabbul, míg bevételarányosan állítólag a Snapet (Snapchat) érintette a legérzékenyebben a helyzet.
A kiadvány által megszólaltatott Eric Seufert hirdetőipari tanácsadó szerint a közösségi médiás cégeknek legalább egy évre lesz szükségük ahhoz, hogy alternatív módszerekkel újból növelni tudják a felületeiken megjelenített reklámok célzottságát, alapjaiban kell újragondolniuk és implementálniuk az ezzel kapcsolatos rendszereiket.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!