Gyanúsan csendes volt a modern konzolokra és PC-re csütörtökön kiadott, felújított Grand Theft Auto-trilógia felvezetése során a Rockstar Games, a többség komoly marketinges tevékenységre számított a vállalattól. Mostanra nyilvánvalóvá vált a lapítás oka: egyáltalán nincs jó bőrben a GTA 3, a GTA Vice City, továbbá a GTA San Andreas triót egyben kínáló csomag.
A beszámolók alapján a játékosok különösen Nintendo Switchen súlyos sebességbeli problémákkal találkoztak, egyes küldetések szkriptelési gondok miatt nem teljesíthetőek, az új esőeffekt rendkívül agresszív és bugos, a repülés vezérlése nem működik billentyűzettel és egérrel, a textúrákon gyakran félre vannak gépelve a szövegek, továbbá időnként nem látható tárgyak akadályozzák a mozgást, csak hogy a fontosabb problémákat érintsük.
A technikai jellegű malőrök mellett akadnak a felújítás során meggondolatlanságból elkövetett hibák is, például a San Andreasban a főhős családi fészke melletti garázsba nem lehet két autóval beállni az esztétikai célból betett holmik miatt.
Mindezek tetejébe a felújított trilógia számítógépes változata röviddel a kiadását követően elérhetetlenné vált, a vállalat úgy egy napra a komplett Rockstar Launchert lelőtte miatta, így az indítóként és játékboltként szolgáló alkalmazásban lévő többi játékkal sem lehett szórakozni.
Mostanra feléledt az indító, de hírünk írásakor a felújított trilógiát sem megvenni, sem elindítani nem lehet benne.
Ennek oka, hogy Nintendo Switch-es kiadáshoz hasonlóan a csomag számítógépes változata is rengeteg olyan extra adatfájllal vált letölthetővé, amelyeknek nem szabadott volna bekerülniük a vevőkhöz került termékbe. A legnagyobb gond, hogy licencelési problémák miatt számos zeneszámot ki kellett szedni a játékokból, de a fejlesztők csak letiltották ezeket, magukat a hangfájlokat nem törölték az adatállományok közül, így a Rockstar potenciálisan illegálisan terjesztette a dalokat.
Emellett a legkülönfélébb parancsfájlok sima szöveges formájú változatait is sikerült mellékelni, ezek például párbeszédeket, a küldetések szkriptjeit tartalmazzák. A GTA-s körökben közismert Vadim M adatbányász szerint ilyen szempontból a trilógia Nintendo Switchre készült változata szinte jackpotnak mondható, rövid idő alatt rengeteg eddig nem látott, érdekes információt sikerült kiturkálni belőle.
Végül érdekes, hogy a remasterelt trilógia belső kódneve 3Master volt, a fejlesztés kiindulási pontjaként a játékok mobilos portjai szolgáltak, a csomag az Unreal Engine 4 motort használja.
Egyelőre nem világos, hogy mikor válhat újból elérhetővé számítógépeken a GTA-trilógia felújított változata, továbbá mennyi időbe telhet a legsúlyosabb problémák megpatchelése.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!