A nemzetközi terjeszkedésének részeként idén nyáron hivatalosan is belépett a magyar mobilpiacra a kínai Oppo, ennek megfelelően a készülékei egyre szélesebb körben érhetőek el, és a szervizelésük sem jelent többé fejfájást. A vállalat hazai kirendeltsége máris nagy hírrel szolgált egy sajtóközleményben, a Canalys piackutató adatai alapján a harmadik negyedévben rögtön a negyedik legtöbb okostelefont értékesített márkává vált az országban.
A Canalys jelentése alapján a kérdéses időszakban hazánk legnépszerűbb mobilgyártója továbbra is a Samsung volt, minden harmadik eladott okostelefon a gyártótól származott, bár éves összehasonlításban felére csökkent az értékesített mennyisége.
A Xiaomi 8% növekedést felmutatva a piac 25%-át kaparintotta meg, míg a harmadik helyre bejött Apple eladásai éves szinten ugyan harmadával estek, de még így is sikerült 17%-ot kihasítania a tortából.
A harmadik negyedévben Magyarországon eladott okostelefonok 81 százaléka ettől a három cégtől származott.
A toplista negyedik helyére bejött OPPO piaci részesedése 3% lett, míg a Nokia márkájú mobilokat készítő HMD Global hiába adott el éves összehasonlításban tíz százalékkal több készüléket, a 2% piaci részesedésével lecsúszott az ötödik helyre.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!